A hlzatpts (fogyaszti hlzat) lnyege
Mi a Multi Level Marketing (MLM) alapja?
Hogyan jut el hozzd el egy termk?
A termk gyrtsi ra s a fogyaszt ltal fizetett sszeg kztt kpzdik a haszon. A hagyomnyos rtkests sorn ebbl a haszonbl mindenki lecsippent egy kicsit.
Egyes gyrtk gy gondoltk, versenykpesebbek, ha kzvetlenl a fogyaszthoz juttatjk el a termkeiket. Mivel gy nincsenek olyan kzvettk, amelyek a folyamat kzben elcsipegetnk a hasznot. Ezzel az tlettel a gyrt az egsz hasznot meg tudn tartani.
Marketing terv
A hasznot nem egyenlen osztjk szt, hanem olyan mdon, hogy az rtkestsi hlzat folyamatos bvtsre sztnzze a hlzat fogyasztit. Minden tagja a hlzatnak rszesedst kap az alatta elhelyezked tagok eladsbl. Minl tbben helyezkednek el alatta, annl nagyobb a jutalk. Azt, hogy pontosan milyen jutalkok jrnak milyen eladsok s szintek elrse utn, a cg marketing terve tartalmazza. A marketing terv ismerete igen fontos, hiszen ez hatrozza meg, hogy az elvgzett munkdrt mekkora fizetsgre szmthatsz.
A tag belpse utn segtsget kap a felette elhelyezked tagoktl, mivel nekik is elemi rdekk, hogy az j belp sikeres legyen, ezt hvjuk szponzorlsnak. Az j belp is j tagokat lptet be s szponzorl, s gy tovbb s gy tovbb. Ha a tag jl kiptette a hlzatt, akkor folyamatos nagy jvedelemhez jut, anlkl, hogy konkrtan hzalnia kellene a termkvel. Teht mivel nem vesz rszt aktvan a munkban sikeresen megvalstott passzv jvedelemrl beszlnk.
Ha ez ilyen nagyszer dolog, akkor mirt nem lnek az emberek vele?
Mert az MLM cgek gy prbljk beszervezni az embereket, hogy azoknak el kell adni a termket. Az ember nagy rsze nem elad, hanem fogyaszt. Egyszeren flnek az eladstl s az azzal egytt jr kudarcok lehetsgtl.
A hagyomnyos elads centrikus magyarzat
Amikor megalakul egy hlzatptssel foglalkoz cg, egyetlen clja van csupn, hogy a termkt ELADJA. A hlzat kiptsnek elindtsrt, a cg filozfijrt felels menedzsment ezrt az els belpknek elmondja az zlet lnyegt:
Ha eladod a termket hasznod van belle, szervezzl be tovbbi rtkestket, gy a szervezsi lncban alattad elhelyezkedk eladsaibl jutalkot kapsz.
Az els belpk ezrt elindulnak s tovbbi rtkestket keresnek, amikor egy jellttel tallkoznak elmondjk neki:
Ha eladod a termket hasznod van belle, szervezzl be tovbbi rtkestket, gy a szervezsi lncban alattad elhelyezkedk eladsaibl jutalkot kapsz.
Nem kell hozz ers fantzia, hogy mit fogsz hallani, amikor egy hlzatptvel hoz ssze a sors, harmadjra nem rom le. Mi ezzel a megfogalmazssal a problma? Igen egyszer, mi, n, te s az ltalad majdan a hlzatba beszervezendk mindannyian egy fogyaszti trsadalomban lnk, erre neveltek minket, nap, mint nap ez esik jl. Az viszont mr nem biztos, hogy jl esik, hogy eladjunk, az sokkal frasztbb, mint vsrolni.
Szombat dleltt van, a pnz geti a zsebed s elindulsz egy bevsrl kzpontba akcis DVD filmet venni. A bevsrl kzpontban azzal fogadnak, hogy inkbb lpjl be egy eladsi hlzatba. Azon kapod magad, hogy ott llsz a bevsrl kzpontban, znlik a tmeg s te megprblsz akcis DVD-t eladni. Reszket hangon megprblsz egy-egy embert meglltani s feltenni neki a krdst:
, bocsnat nincs kedve DVD vsrls helyett belpni egy hlzatba s DVD -ket eladni?
Ht nincs, mert ez olyan szorongat rzs, inkbb veszek egy DVD -t s nem foglakozok a hlzattal, vsrolni sokkal knyelmesebb, mint eladni, engem nem tantott senki eladsra csak fogyasztsra...
Akkor most nem is mkdhet egy MLM rendszer?
A siker kulcsa egy msik felfogs rendszerben rejlik.
Az igazi fogyaszts centrikus magyarzat
Amikor megalakul egy hlzatptssel foglalkoz cg, egyetlen clja van csupn, hogy a termkt eladja, azt valaki MEGVSROLJA. A hlzat kiptsnek elindtsrt, a cg filozfijrt felels menedzsment ezrt mr az els belpket rveszi a vsrlsra. Ennek oka:
- Csak az tud sikeresen rszt venni a cg mkdsben, aki a cg termkt szereti, hasznlja, meg van rla gyzdve, hogy ez egy j termk, j ron. Csak az gy szerzett pozitv tapasztalatokkal lehet tovbbpteni a hlzatot.
- gy van kitallva az egsz hlzat, hogy csak akkor kapsz jutalkokat, he te is vsrolsz
Az els belpk meg is vsroljk a termket, tapasztalatot szereznek s elindulnak, hogy olyan embereket talljanak, akik folyamatosan hajlandak termket vsrolni s tovbbi embereket beszervezni a vsrlsra. A hlzaton kvlre szinte nem is trtnik elads, mivel akiben van rdeklds a termk irnt az a hlzat rszv vlik. Teht nagyon fontos beltnunk, hogy nem eladi, hanem fogyaszti hlzat kiptse folyik.
- Nem eladjuk a termket, hanem fogyaszti hlzatot ptnk.
- Nem egy termket tukmlunk r ismerseinkre, hanem egy j zleti lehetsget knlunk neki.
- Nem kell az eladstl szorongani, nem kell flni attl, hogy kudarcot vallunk, mert azt csinljuk amit szeretnk, fogyasztunk.
A nagy zleti lehetsg abban rejlik, hogy felismerjk, trsadalmunkban alapvet igny a fogyaszts, a mindig megjul nmagt jrateremt fogyaszts. A fogyaszts hasznot teremt, aminek a rszeseiv vlhatunk. Minl tbb fogyasztt szerveznk be a hlzatunkba, annl nagyobb szeletet hasthatunk ki a haszonbl. Ez egy alapvet gazdasgi-trsadalmi tny.
Trsadalmunkat nem eladi trsadalomnak hanem fogyaszti trsadalomnak nevezzk.
Egy kirakod vsrban a kereskednek minden ron el kell adni a termkt. A sikernek kulcsa az elads.
Egy MLM rendszerben ha valaki minden ron el akar adni, kudarcra van tlve. Sikernek kulcsa a fogyaszti hlzat ptse, ahol mindenki magnak fogyaszt, de eladni nem ad el semmit.
Sok MLM cg van a piacon, ki lehet vlasztani a szmunkra legmegfelelbbet?
Ne a cg vlasszon ki!
Vlaszd ki te a szmodra legmegfelelbbet!
Itt egy lehetsg!
Gyjts informcikat!
Ha regisztrlsz honlapomon, olyan anyagokat, informcikat is megnzhetsz , amelyeket csak azoknak ajnlok, akik nyitottak az jra s szeretnnek valamit vltoztatni az letkben!
|