"Ne vrjon, amg kinevezik. Lptesse el nmagt!" |
|
|
Fogyaszti klubrendszer ltrehozsa
Nem termkeket kell rtkesteni - ezt az ellt vllalat teszi. A dolog gy mkdik, hogy az MLM anyacg nagykereskedelmi raktrakat hoz ltre vilgszerte, amelyekben egy nagykereskedelmi krtyval lehet csak vsrolni. Ebben hasonlt a METRO ruhzakhoz. A klnbsg abban van, hogy ezeket a krtykat nem kzvetlenl a vllalat bocstja ki, hanem a krtyk egymshoz kapcsoldnak. Amint n megszerezte r a jogot, lehetsge van r, hogy msnak is ilyen diszkont vsrli jogot adjon. Az n feladata teht egy vsrli klub hlzat felptse, n pedig egy ilyen profil vllalkozs - egy bizonyos mret utn pedig vllalat - tulajdonosa lesz.
A marketingnek napjainkban 3 jl megklnbztethet formjt alkalmazzk, rdemes elszr megismerni ezeket.
- Kiskereskedelem. Ez amit a leginkbb megszoktunk. Bemegyek egy boltba, ruhzba, s megveszem, amire szksgem van, vagy aminek amegvsrlsra vgyat bresztettek bennem. Elnye, hogy a vsrl nem rzi magt nyoms alatt, gy gondolja, hogy a szabad akaratbl vsrol. Htrnya a magas jrulkos kltsg, ugyanis mire egy termk eljut a fogyaszthoz, rendszerint nagyon sok kzen megy keresztl, tovbb a kiskereskedelmi egysgek, s azok zemeltetse is sokba kerl.
Ami leginkbb jellemz a kiskereskedelemre az a REKLM. tlagosan 70%-t teszi ki egy termk rnak, de lehet ennl sokkal tbb is. (Pl. egy ismert mrkj borotva penge gyrtsi kltsge 40 Ft krl mozog, a boltokban azonban egy 5-s kiszerels termk ra jval 2000 Ft felett van)
- Kzvetlen rtkests. Ahogy a neve is mutatja, az rtkestskzvetlenl a gyrttl (szolgltattl) a fogyasztnak trtnik - kihagyva a kzbls elemeket - rtkestkn keresztl. ltalban (de nem kizrlag) olyan termkek, vagy szolgltatsok rtkestsre hasznljk, amelyek specilis szaktancsadst ignyelnek, az rtkk els rnzsre nem egyrtelm, s a hagyomnyos (mdia) technikkkal nem lehet ket reklmozni. Pl. pnzgyi tancsads, biztosts vagy mondjuk specilis fzednyek. Az ilyen mdon rtkestket szoktk gynkknek nevezni, de mivel ennek a sznak a kznyelvben meglehetsen pejoratv felhangja van, ezrt inkbb zletktknek, szaktancsadknak szoktk e szakma mveli magukat nevezni. (Mennyivel jobban hangzik: "forduljon szaktancsadnjhez", mint "forduljon gynknjhez"). Mra mr ebbl az zletgbl sem hinyozhat teljesen a reklm. Elnye viszont, hogy nem ignyli zletek, ruhzak fenntartst, teht kltsgmegtakartst jelent.
- Multi Level Marketing. Leginkbb a kzvetlen rtkestssel szoktk sszekeverni. A legfontosabb klnbsg egy mondatban: A kzvetlen rtkestsben kevesen adnak el sokat, az MLM-ben sokan vsrolnak keveset. Mg a kzvetlen rtkestsben dolgoz gynk (zletkt) jutalka kizrlag a sajt rtkestsbl szrmazik, ezrt - br, ha rti a dolgt, nagyon sokat is kereshet - a jvedelmnek van egy fels hatra, hiszen a nap szmra is csak 24 rbl ll. Ezzel szemben az MLM-ez kiskereskedelmi rtkestst nem is vgez. (Most tekintsnk el a nhny rokon s kzeli ismers rrs nlkli termk kiszolglstl. Ezt a legtbb boltos is megteszi, s nem tekinti eladsnak). Tbb MLM vllalat zletszablyzata pedig kifejezetten tiltja a kiskereskedelmi rtkestst.
Amikor n hlzatot pt, tulajdonkppen utakat, csatornkat pt ki a gyrt cg s a fogyasztk kztt.
Naivits persze azt gondolni, hogy ez a dolog gy mkdik, hogy n szlok 2 embernek, aztn azok is szlnak 2 embernek... s gy tovbb. Ez egy szakma. rteni kell hozz. Pontosabban fogalmazva meg kell tanulni rteni hozz.
Ebben a munkban pedig n - kezdetben mindenkppen - a kapcsolataira tud tmaszkodni. (Ezrt is szoktk az MLM-et - ha a tevkenysgi oldalrl kzeltjk meg - kapcsolati marketingnek nevezni.) Nem gy, hogy letmadja ket, hanem csak felajnlja nekik is a nagykereskedelmi vsrls lehetsgt. Erre nagyon sokan nyitottak. k nem ntl fognak vsrolni, hanem kzvetlenl a cgtl, a sajt diszkont ktyjukkal. Az n jvedelme teht nem termk eladsbl, hanem marketing tevkenysgbl szrmazik. Mivel az igazi hlzati marketing cgek nem kltenek reklmra, de a reklmkltsg ugyangy be van ptve a termkek rba, ezeket a pnzeket azoknak fizetik ki, akik ezt a marketing tevkenysget a mdia helyett elvgzik - adott esetben nnek.
A szponzor
Ez egy olyan eleme a hlzati kereskedelemnek, ami semmilyen ms zletben sem fordul el. A szponzor az a szemly, aki - miutn megmutatta az zleti lehetsget - nem tvozik el, hanem ott marad s segt nnek abban, hogy sikeres legyen, azrt, mert maga anyagilag rdekelt ebben.
Legjobban taln az edzhz lehetne hasonltani a szerept. Az edz sem azt mondja, hogy: Ok, gyerekek! Akkor menjetek, fussatok sokat s gyorsan, akkor ersek lesztek, aztn majd tallkozunk az olimpin. Viszlt s sok sikert!
Nem. Az edz az, aki rt ahhoz, hogy hogyan lehet valaki sikeres az adott sportban. St lehet, hogy az egyes sportolknak klnbz tancsokat fog adni. Kinek-kinek amire a szemlyes fejldshez szksge van. Edzstervet ksztenek a sportolval kzsen, aztn folyamatosan ott van, figyel, segt kijavtani a hibkat.
Van azonban egy fontos dolog: Nem az edz fut!
Ehelyett ott ll plya szln, sppal a kezben, s azt mondja: gyorsabban! Egyszeren erre lett felbrelve. rdekes megfigyelni, hogy mg a legsikeresebb sportolknak, bajnokoknak is van edzjk. Tudjk, hogy nmaguktl hajlamosak lennnek kiengedni, lazslni. Ilyen az emberi termszet. Fizetnek ht valakinek, hogy az l lelkiismeretk legyen. Egyszeren szksgk van valakire, aki nem k. Egy kls szakrt, aki mintegy fellrl ltja a tevkenysgket. Olyan ez, mintha n bent lenne egy labirintusban, az edz meg fent l egy magaslaton, s onnan irnytja nt.
A szponzor pontosan ilyen. Lehet, hogy egyb kvalitsokban elmarad a szponzorlttl, de fellrl ltja az zletet. Ennl fogva egy segdmunks is ki tud vezetni a labirintusbl egy akadmikust, vagy egy vllalat igazgatt is.
Elfordul, hogy a szponzor csak kis idvel korbban kezdte el az zletet. De mr ebben az esetben is legalbb egy fl fejjel magasabban van a labirintusban, mint a szponzorltja. Azonban ott van egy egsz csapat ember, aki segteni tud: a szponzor-vonal (a szponzor szponzora, annak a szponzora stb.). Ezeknek az embreknek mind anyagi rdekk fzdik hozz, hogy segtsk - adott esetben - nt.
A szponzor feladata felelssgteljes: ha elindtott valakit az zletben, elszr is meg kell tantania t is szponzorlni. Majd meg kell tantania arra, hogyan tanthat meg is msokat erre. Meg kell tantania tantani.
gy mr taln rthet, hogy mirt beszlnek gyakran ebben az zletben vezetstl, ill.vezetkpzsrl.
A szponzorls az, ami ezt az zletgat naggy teszi. Ez nem egyszer toborzs, plne nem beszervezs, ahol sszecsdtnk egy csom embert. Sok ember egytt, vezets nlkl, csak tmeg. A tmegek pedig ritkn szoktak elremutat dolgokat csinlni. Ahogy az n zlete nvekedni fog, n ki fog nevelni a sajt szervezetn bell vezetket, miltal nbl is vezet vlik.
gy hozhat n ltre egy komoly szervezetet s kinevezheti magt az lre, igazgatnak!
Ha errl mg tbb informcit szeretne, krem nyugodtan keressen!
St gnes
20/8239-964
sutiket@gmail.com
|